Verslag 12 - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 12 - Reisverslag uit Otricoli, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 12

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

09 September 2015 | Italië, Otricoli

Het ontwaken van Henk en Carla was bijzonder. Reeds voor 7:00 uur zocht een los lopende hond een geschikte slaapplaats. Die vond hij in de voortent van Henk en Carla, wat door hen niet zozeer geapprecieerd werd.
De weg naar Assisi was zeer gevarieerd. Soms langs een drukke verkeersweg en soms langs afgelegen weggetjes. Meestal vrij vlak met af en toe een klein klimmetje waar niet van uit balans raakten. Een ding hadden ze allemaal gemeen, het plaveisel was overal zeer slecht.
Verrassend voor ons waren de vele tabaksplantages op de glooiende hellingen van Umbrië. Nooit geweten dat er in Italië zoveel tabak werd verbouwd. Reeds ver voordat we Assisi bereikten konden we het stadje al tegen de heuvels zien liggen. Na een ontspannen rit van 95 km konden we reeds vroeg in de middag ons tentje op een goed verzorgde camping opzetten.
Na een overdadig ontbijt in de camping bar vertrokken we per minibus naar het stadje. Het is er prachtig. Elk straatje, elk hoekje en elk doorkijkje, alles is fotogeniek. Alle kerken en kapelletjes stonden in het teken van Franciscus en Clara. Hoewel de hitte deze dag ook weer een grote rol speelde hebben we toch de meeste hoogtepunten van deze stad bezocht en die zullen we niet gauw vergeten.
Na deze rustdag volgde alweer een super fietsdag. De temperatuur is ideaal en de afstand voor ons minimaal. Af en toe een beetje klimmen door het heuvelland van Zuid Umbrië. Bos, graanvelden en zonnebloemen wisselen elkaar af. Reeds om 13:00 uur arriveren we al op de mini camping Orsini bij een Agriculture. We mogen onze tent opzetten waar we willen en kunnen gebruik maken van de privé badkamer van de ook hier weer zeer aimabele gastheer. De tijd tot het avondeten doden we met een spelletje kaarten onder het genot van enkele drankjes die tot op heden nog betaald moeten worden.
Vandaag, alweer 9 september, en dat hebben we goed gemerkt aan de frisse ochtend temperatuur. Met kippenvel werd het ontbijt verorberd waarna we flink ingepakt onze tandems bestegen om de een na laatste rit van onze tocht te volbrengen. We kregen het vandaag niet cadeau. Heuveltje op en heuveltje af, regelmatig moesten we tot het uiterste gaan maar eerder dan verwacht hadden we toch weer onze eindbestemming bereikt. Een nieuwe camping met een schitterend zwembad. Na enig geharrewar over de toegewezen plek trokken we uiteindelijk aan het langste eind en staan we nu op het mooiste grasplekje van de camping.
Morgen staat de laatste rit alweer op het programma. Het is niet anders. Graag hadden we nog meerdere etappes afgelegd. Er moet iets te dromen overblijven.
Ongetwijfeld zullen we jullie een dezer dagen van onze laatste belevenissen op de hoogte brengen. Voor nu uit naam van de heilige Franciscus: Per tuti: Pace e Bene!

• 09 September 2015 - 17:59

Hans En Renee:

Hi luitjes

Heerlijk om te lezen hoe jullie met zijn viertjes met schitterend weer door het mooie Italiaanse landschap toeren. Dat brengt onze herinneringen ook weer dichtbij. Geniet morgen ook van de laatste loodjes, laat je niet teveel afleiden door het drukke Rome en koester je herinneringen aan jullie prachtige en enerverende Rome-reis.

Groeten

Hans en Renee

• 09 September 2015 - 18:40

Erica:

Hoi lieve mensen, wat een mooi verslag weer, het blijft smullen van jullie belevenissen. Ik lees over bekende plaatsen maar zal de verleiding weerstaan om al te enthousiast te reageren want het is tenslotte jullie geweldige prestatie.!
    Nog even en dan Rome waar vele wegen naar toe leiden. Nog 4 dagen vol ervaringen en mooie kunst, het ga jullie goed en voorspoedig! Hartelijke groet van Erica.

• 09 September 2015 - 20:09

Jeanet:

Hallo sportievelingen!!
    Ik geniet van de verhalen. Wat een prachtig land dat Italië. Ik ben er nooit geweest maar dat moet maar eens veranderen. Geniet van de komende tijd!! Xx

• 09 September 2015 - 20:14

Jan En Liesbeth:

Wat een mooie fietstocht maken jullie, schitterend al die foto's.
    Geniet van jullie laatste stukje.
    lieve groet

• 09 September 2015 - 20:29

Ernest & Hilda:

Dag dauwtrappers!
    Met bewondering lezen we steeds jullie reisverslagen! Een onvergetelijke reis maken jullie, met als een kers op de taart Rome! Daar zullen jullie tijd en ogen tekort komen.
    Geniet ervan!!
    Hartelijke groet en een goede eindetappe gewenst!

• 09 September 2015 - 21:40

Gerda Weener:

Fijn om weer een verslag te ontvangen. Dus geen hond in de toekomst voor Henk en Carla, lijkt mij ook wel een gewaarwording een hond in je voortent! Morgen dus voorlopig de laatste rit en dan genieten in het fantastische Rome. Let op jullie nekspieren met al dat gestaar naar die prachtige plafonds. Veel plezier nog kanjers!

• 10 September 2015 - 09:13

Rian:

Wauw de reis bijna volbracht! het was een mooie belevenis zo te lezen en prachtige tussenstops gemaakt! De warmte voert wel de boventoon en aangezien jullie al nadenken over een volgende reis heb ik een paar suggesties; de Noordkaap, moskou? vast van een hele andere orde maar voor jullie bikkels vast te doen!! Maar goed om te horen dat jullie zo genieten, maak er nog een paar mooie dagen van in Rome! veel liefs van ons vieren dikke kus x

• 10 September 2015 - 09:57

Jaap En Margrit :

Succes met de laatste kilometers.Een geweldige prestatie.
    Groetjes Jaap n Margrit

• 10 September 2015 - 16:59

Peter En Ria :

Halo door zeters geweldig wat jullie weer gepresteert hebben om jaloers op te worden en wat hebben jullie mooien dingen gezien prachtige verhalen geschreven en mooie foto!s we wensen jullie nog een paar mooie dagen geniet er van want verdiend is verdiend ,we kijken uit naar dat julie weer gezond en wel thuis zijn. lieve groet Peter en Ria