Verslag 11 - Reisverslag uit Anghiari, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 11 - Reisverslag uit Anghiari, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 11

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

05 September 2015 | Italië, Anghiari

Wie schetst onze verbazing op de morgen van vertrek uit Florence. De lucht is niet blauw en de grijze wolkenmassa's doen het ergste vermoeden. Een smakelijk ontbijt geserveerd door een mogelijk nog smakelijkere Mariuccia van Bar/patisserie Barrinelli brengen ons in de juiste stemming om de stad toch maar te verlaten. Na enig zoeken en de nodige verkeersovertredingen lukt dat ten langen leste. Echter zuidelijk van Florence hebben ze nog nooit van fietspaden gehoord, zodat we ons tussen het snelverkeer dienen te mengen. Dat lukt overigens aardig, want overal wordt goed rekening met ons gehouden. Na een paar kleine pauzes vanwege irritante korte regenbuitjes bereiken we via de met olijfbomen volgepropte Toscaanse heuvels ons overnachtingsadres bij een plaatselijke agrariër ( wijn en olijfolie) op wiens terrein wij 's avonds een uitstekende maaltijd geserveerd kregen. Op het ritme van de gestaag neervallende regendruppels belanden we uiteindelijk in Morveus armen.
Vandaag (5 sept) stond er een niet al te lange rit op het programma. Dat had de samensteller van de route naar Rome goed gezien. We werden getrakteerd op diverse hellingen tot wel 10%. Slechts de echte fietsers onder jullie kunnen beseffen wat dit voor ons betekend heeft. Bovendien maakten we voor een mankement aan de stuurinrichting van Henks tandem nog een omweg van ruim 20 km zodat we deze dag ons portie wel gehad hadden. Een vriendelijke ontvangst en een koud biertje brachten ons weer op de camping in de werkelijkheid terug. Na de broodnodige opfrisbeurt brachten we nog een bezoek aan het historisch centrum van onze verblijfplaats Anghiari waar we de dag op onze gebruikelijke manier konden afsluiten.
Morgen hopen we Assisi te bereiken. Vandaar kunnen jullie ongetwijfeld ons volgende bericht verwachten.

• 05 September 2015 - 22:45

Erica:

Beste mensen, een heftige dag. Hopelijk morgen beter en een mooie aankomst in Assisi!
    Volhouden en een veilige reis verder. Lieve groet Erica.

• 06 September 2015 - 11:08

Ruud En Anneke.:

Hoi,
    Abosluut de moeite waard om daar iets langer te zin. Ik weet niet hoe het er nu uitziet, want wij waren daar voor de aardbeving. Goeie reis, lfs. ruud en anneke.

• 06 September 2015 - 12:19

Gerda Weener:

Hoop dat de rit naar Assisi wat soepeler verloopt, paar jaar geleden in Toscane fietsen gehuurd maar erg ontspannen fietsen was het niet op de snelweg! Wens jullie een zonnige en veilige reis verder! Warme groet, Dick en Gerda

• 06 September 2015 - 15:02

Gerrit & Stephanie:

Lieve doorzetters
    Tijdens dit schrijven,kachel en licht aan.( beetje overdreven )regen tegen de ramen door de stevige noordwesten wind. Dus...jaloers zijn wij op 4 fietsers die wel moeten afzien maar ...door het prachtige Toscane rijden .Nog 'n week te gaan,dus heel verstandig om de rustpauzes te verlengen.Wat prettig.dat die snelle Italianen toch rekening houden met jullie en... de bezienswaardige fietsen.Een veilige reis verder en blijf genieten! ""Henk, 4weken lang 'n gesloten garagedeur dat is zooooo stil in huis""!

• 07 September 2015 - 08:33

Carina En Mick:

Weer "mooi " verhaal liefs uit warmetuut.
    de hele van der burght fam xxxx

• 07 September 2015 - 14:01

Annie Oostra:

Nog even op de pedalen en de Tom geeft aan Bestemming Bereikt .
    Wat een prestatie , geweldig.
    Heb genoten van alle reisverhalen ,toppie !
    Een hele goede thuisreis ,met groeten en dikke zoen , Annie