Verslag 8 - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 8 - Reisverslag uit Montagnana, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 8

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 Augustus 2015 | Italië, Montagnana

Na het ontbijt in ons lieflijk hotelletje Corona in Lavis vervolgden we onze tocht onder weliswaar snel oplopende temperaturen tot bijna 40 graden nog steeds langs de perfect verzorgde fietspaden langs de Adige naar het zuiden. Na een rit van 79 km arriveerden wij al vroeg in de middag op een heerlijke rustige camping van een wijnboer. Ook daar was de ontvangst allerhartelijkst waarna we van een heerlijke rustige middag bij hun privé zwembad genoten. Vroeg in de avond sloeg evenwel de honger weer toe. In de directe omgeving was echter geen goede eetgelegenheid voor ons voor handen. Onze gastvrouw bracht uitkomst. In haar auto bracht ze ons naar een voor ons zeer geschikte eetgelegenheid waar het ons, geloof ons, aan niets heeft ontbroken. Een telefoontje van de waard was genoeg om ons weer op te halen, waarna we nog op het terras met een door de wijnboer aangeboden fles witte wijn gezellig de dag met andere gasten afsloten.
Vroeg zaten we de volgende dag alweer op onze tandems voor een korte rit waar we weinig over te vertellen hebben. Het weer schitterende fietspad volgde nog steeds de Adige en aan de andere kant raasde het verkeer over de Autopista. De rit was weer zeer warm maar gelukkig ook zeer kort. In Verona betrokken we ons gereserveerde bed en breakfast. De eigenaar adviseerde ons voor onze veiligheid de fietsen met de aanhangers maar naar boven te tillen en in de keuken te stallen. Een heel gedoe, maar we hebben alles nog. Een snelle opfrisbeurt en korte lunch spoedden we ons met de bus naar de stad waar we ons verbaasden over alle historische monumenten van de stad. Uiteraard snelden we naar de Arena om nog 4 kaartjes voor de opera van de avond te bemachtigen. In tegenstelling tot wat ons voorspeld was, was dat een makkie. Om 20:45 uur begon het spekspektakel in de Arena. Lichten uit, kaarsjes aan en wij genoten van alles wat op het toneel met zijn steeds wisselende decors te zien was. Het verhaal van Opera Nabucco ontging ons echter voor het merendeel en ook niet alle aria's spraken ons evenveel aan, maar toch hebben we zeker door het afsluitende slavenkoor ( ongeveer 150 personen) een onvergetelijke avond meegemaakt. Kort na middernacht belandden we na een snelle taxirit weer in ons knusse B&B.
Vandaag zondag 30 augustus hebben we met de stad Verona ook de bergen achter ons gelaten. We bevinden ons nu in de Po-vlakte. Gelukkig stond er weer een korte rit op,het programma en wegens verzengende hitte was dat maar goed ook. Bij een plaatselijke jeugdherberg in de ommuurde stad Montagnana hebben we ons tentje opgezet in de rustieke tuin. Ook hier weer een allerhartelijkst onthaal waarbij alle faciliteiten van de herberg ons ten dienste staan incl de welgevulde koelkast. Morgen wacht ons weer een nieuwe week. Inmiddels zijn de we 1500 km dik gepasseerd en zien we het eind van onze reis toch al een beetje tegemoet.

• 30 Augustus 2015 - 17:51

Anneke En Ruud:

Hoi,
    Wat leuk, dat jullie de opera in Verona hebben meegemaakt. Je hoort van iedereen, dat het een geweldige ervaring is, met zoveel acteurs op het toneel en maar niet te spreken van de geweldige decors. En wat een leuke afwisseling met de fietstochten. Jullie gaan als een speer en hopelijk wacht jullie weer een mooie week, lieve groet, Anneke.

• 30 Augustus 2015 - 18:13

Gerda:

Wat een heerlijk verhaal, begin wel een beetje jaloers te worden. Geniet verder. XX Gerda

• 30 Augustus 2015 - 21:30

Renee:

Hoi,
    Wat geweldig dat jullie een voorstelling mee konden maken! Best wel jaloers!
    Jammer dat het zo heet is. Vorig jaar viel dat bij ons reuze mee. Ik kan me nog goed dat fietspad langs de autostrada herinneren. Ik dacht toen dat ik het zo apart vond daar te fietsen, terwijl andere jaren wij er met de auto langssjeesden. Lekker dat jullie zoveel hartverwarmende gastvrijheid treffen, dat maakt jullie reis extra speciaal. De Po doorfietsen is niet geweldig. Zeker met die hitte. Hoop dat het meevalt. Hans loopt ergens hoog in de Dolomieten momenteel, dus deze reactie alleen van mij. Lieve groeten van Renee

• 30 Augustus 2015 - 22:38

Gerda Weener:

Wat weer een fantastisch verslag , de warmte spat ervan af! Het begint nu aardig op te schieten, gelukkig dat de fietspaden zo goed zijn. Bijzonder dat iedereen zo gastvrij en enthousiast is dat maakt het wel erg plezierig allemaal. Verona was dus heel bijzonder, ja Dick zei het al, hij is in een lang verleden met een andere liefde er ook geweest en koestert de herinnering. Wens jullie een niet al te warme voorzetting en kijk uit naar verslag 9!

• 30 Augustus 2015 - 23:15

Erica:

Lieve mensen, wat een heerlijk reisverslag om te lezen. 35 jaar geleden zijn Piet en ik ook naar de opera in Verona geweest en geloof het of niet ook Nabucco. Wat een toeval. Alleen reden wij 's avonds in een fikse onweersbui terug naar ons hotel aan het Gardameer. Wat mooi dat jullie overal zo gastvrij worden onthaald. Het is wel een behoorlijke temperatuur en dat maakt dorstig. Lang leve de wijn. Geniet (en drink) met volle teugen en tot het volgende verslag. Met lieve groet, Erica.

• 31 Augustus 2015 - 09:09

Jan & Annet:

Wat een fantastisch reisverslag weer! Ik kan mij er echt een voorstelling van maken. Leuk dat jullie nu in de buurt van Venetië zitten waar wij met Ria en Peter ook hebben gezeten. Geweldig trouwens dat jullie ook nog naar een opera voorstelling zijn geweest. Geniet nog lekker en hopelijk wordt het wat minder warm. Liefs Jan & Annet

• 31 Augustus 2015 - 20:34

Ria En Peter:

Wat zijn jullie al ver ,prachtig het verslag dat jullie door zuid Tirol fietsen ,wij hebben daar ook vaak gefietst ,maar dan wel van een camping in de buurt door het àppelboomgebied naar klaterrenzee ,voor ons heel bekent geweldig dat jullie zo veel zien en genieten ,we wensen jullie van Verona naar Florenz, Siena nog een goede reis naar Rome groetjes Peter Ria xxx

• 01 September 2015 - 16:46

Anna:

Heerlijk verslag weer om te lezen! Geniet volop!

• 02 September 2015 - 13:31

Ina Burger:

Wat weer een mooi verslag over jullie prachtige fietstocht. Het is elke keer interessant om het te lezen en om met jullie mee te leven.
    Sterkte met het laatste gedeelte van jullie tocht. Nog heel veel plezier en nog veel genieten!
    Liefs van Cees en Ina