Verslag 6 - Reisverslag uit Mals, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 6 - Reisverslag uit Mals, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 6

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

25 Augustus 2015 | Italië, Mals

Lieve vrienden,

Vandaag eerste even wat opbiechten. We gaan tenslotte naar Rome. Gisteren moesten we de Arlbergpas nemen. Echter de tunnel werd gerenoveerd en het was voor onze tandems ondoenlijk om de steile hellingen te nemen. Bij het station van Bludenz wilden we derhalve de trein nemen om de lastige klip te ontwijken. Dit bleek pas mogelijk te zijn op 28 augustus. Tot die tijds was alles gereserveerd. Een zeer behulpzame loketbeambte wist raad. Hij regelde voor ons een taxi met aanhanger en binnen een half uur konden we vertrekken. In Sankt Anton werden we afgezet en brachten we de nacht in Haus Gerda door.
Vandaag wachtte ons de volgende uitdaging, de Reschenpas naar Italië. Ook die was voor ons omvangrijke transport niet zelf te nemen. In Landeck wisten we een taxivrouw te bewegen ons tegen een redelijke vergoeding naar Nauders te brengen. Vandaar was het weer goed voor ons zelf te doen en na een prachtige tocht, op en neer langs het Lago di Resia zitten we nu uiteindelijk op een leuk campinkje in de Italiaanse zon in Mals. Van hieruit zakken we morgen af naar Merano en verder.
Zo, ons geweten is weer schoon.
Wij viertjes groeten jullie met Italiaanse passie.

• 25 Augustus 2015 - 18:20

Hans En Renee:

Hi luitjes. Gelukkig het raadsel is opgelost. Op basis van onze eigen ervaring konden we het ook niet geloven, in 1 dag van Langenargen over de Arlbergpas. Maar een goede keuze denken we. En er komen nog klimmetjes zat straks in Toscane. Voorlopig gaan jullie genieten van een paar honderd kilometer vals plat naar beneden tussen de appelboomgaarden door. Beautiful Italy.
    Bye the way, hebben jullie toevallig nog een paar overschoenen gevonden op de Resia pas die renee daar heeft laten liggen?

Laten julle je de Birra Moretti en de vino goed smaken

Groeten Hans en Renee

• 25 Augustus 2015 - 18:32

Erica:

Dit is gewoon verstandig en zelfs de Paus zal dit beamen. Amen! Je moet in het leven nooit dingen doen die boven je macht gaan, dat is een beetje dom en dat zijn jullie gelukkig niet. Geniet van Bella Italia en vanuit een regenachtig Castricum alle goeds.

• 25 Augustus 2015 - 18:41

Jeanet:

Hallo daar!!..
    Heb net alle foto's gezien en de verslagen gelezen.
    Wat een prachtige tocht. Geweldige prestatie van jullie hoor!!. Blijf het mooi volgen.
    Hier heb ik genoten van Sail...wat een topevenement.
    Richard en ik gaan volgende week fietsen in Drenthe... Iets minder lang en iets minder heftig haha. Wens jullie heel veel fiets plezier. Xx

• 25 Augustus 2015 - 19:06

Geeske En Kees:

Hallo daar in Italie. Volgens ons hoeven jullie niets op te biechten. Het was een logische (en verstandige beslissing). Petje af voor jullie. Goede reis verder en doe voorzichtig tijdens jullie topprestatie.
    Groeten van Geeske en Kees.

• 25 Augustus 2015 - 19:29

Gerda Weener:

Wat een top loketbeambte zo zie je maar die zijn er dus ook nog! Heerlijk dat jullie nu in Italië zijn. Geniet van de zon en de wijn en geniet van al het moois wat jullie nog tegenkomen! Dick en Gerda

• 25 Augustus 2015 - 19:59

Sander En Joyce:

O o o o ;) Zolang jullie maar genieten en af en toe een beetje smokkelen mag mits het echt nodig was hahaha

Ik doe het jullie in ieder geval niet na deze onderneming die lange fietstocht, respect! En dat meen ik!

Groetjes van Joyce en Sander

• 25 Augustus 2015 - 21:28

Anneke En Ruud:

Hoi,
    Wij zijn 2 jaar geleden in Merano geweest en het is een aangename plaats, waar de rivier doorheen stroomt. Als jullie tijd hebben (want volgens mij lopen jullie in) is er in Bolzano een zeer interessant museum waar de "Ice Man" of "Oetzi Man"ligt. Deze man is 5300 jr. oud en gevonden door een echtpaar in 1991 in de Oetztaler Alpen in een dooiende gletsjer. Evt. kun je in Merano op een camping/hotel en dan met de trein naar Bolzano. Heel veel plezier de komende tijd, lfs, Ruud en Anneke.

• 26 Augustus 2015 - 12:51

Ton Serné:

Fraudeurs... ! ;-) Nee hoor, gewoon heel verstandig. Wat zou ik graag nog eens die rit naar Merano willen maken. Geniet er van. Xxx

• 26 Augustus 2015 - 14:38

Annie-oostra:

LIeve mensen ,wat een prachtige reis .
    Jullie genieten er zeker 100% van en wij genieten mee van de leuke reisverslagen.

Groetjes Tante Annie

Ik hoop dat de mail aankomt , weet niet goed hoe dat moet

• 26 Augustus 2015 - 14:41

Hans Oostra:

stuur nog heel? groetjes hans lida en de kids

• 27 Augustus 2015 - 11:29

Hans En Anneke Van Gr.:

Hallo top-atleten, af en toe een pas op de plaats maken is helemaal niet erg! Gelet op jullie leeftijd moet dat kunnen. Het is en blijft een topprestatie die jullie leveren!!
    Geniet ervan net zo als wij van jullie verhalen genieten. Wij maken ons klaar om ook richting Toscane te vertrekken, maar dan per vliegtuig en huurauto.....
    Wie weet komen we elkaar daar dan nog tegen, ergens op een pleintje met een bakkie cappuccino.....
    Maar......, zoals afgesproken: voel je niet verplicht!!!
    Hartelijke groeten van Hans en Anneke.