Verslag 7 - Reisverslag uit Lavis, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 7 - Reisverslag uit Lavis, Italië van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 7

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

27 Augustus 2015 | Italië, Lavis

Verslag 7

Na ons zwoegen en zweten door het Oostenrijkse gebergte werden we gisteren getrakteerd op een fantastisch mooie rit door de vallei van de Adige in Zuid Tirol. Ons fietstocht kronkelde zich door de kilometers lange wegen door de uitgestrekte appelboomgaarden. Een gebied zo groot waar onze eigen Betuwe bij in het niet valt. De route was prima te doen en langzamerhand zakten we in een heerlijk tempo af naar de stad Merano. Op een rustige camping in Nals konden we ons bedje spreiden.
Vandaag een vervolg van de route van gisteren, zei het dat de appelboomgaarden langzamerhand over gingen in wijngaarden. Vanwege de hitte van vandaag besloten we onze tocht te beperken tot 75 km en ons intrek te nemen in Hotel Corona te Lavis. Zo'n kleine 10 km voor de stad Trento. Na een lekkere opfrissing op onze kamer lieten we ons per bus vervoeren naar het centrum van Trento. Op het centrale Piazzo aldaar hebben we in de schaduw van de gigantische Dom eerst ons vochtgehalte op peil gebracht. Na een kleine stadswandeling bracht De Italiaanse maaltijd ons weer op krachten en het afsluitende ijsje was onovertroffen.
Hopelijk beseffen jullie dat we van alles met volle teugen genieten. Onderweg oogsten we veel bewondering met onze uitrusting. De contacten met vele buitenlandse nationaliteiten zijn hartverwarmend. Zoals jullie blijkbaar genieten van onze verslagen genieten wij van jullie geweldige reacties. Het weer is mediterraan bij ons en als we horen dat het thuis hondenweer is dan genieten wij dubbel.
Morgen gaan we richting het Gardameer waar ons onderkomen nog even ongewis is. Voor nu een hartelijke groet vanaf ons warme terras waar we dit verhaal hebben geschreven onder het genot van een heerlijke Spritz Aperol.

• 27 Augustus 2015 - 21:22

Anneke:

Van de Aperol Spritz weet ik alles van. Tijdens onze 14-daagse vakantie in Merano hebben wij dikwijls daarvan genoten. Ook de omgeving vonden wij prachtig en hebben daar veel gewandeld. Inderdaad zijn daar ontelbare appelboomgaarden en toen wij daar in oktober waren hebben we nog een oogstfeest meegemaakt. Goeie tocht verder en ook wij genieten van jullie verslagen, lieve groet, Ruud en Anneke.

• 27 Augustus 2015 - 21:35

Gerda Weener:

Oh, heerlijk Aperol Spritz op een zonnig terras! Wat een gezellig geschreven verslag weer, ik kijk er iedere dag naar uit. Ja gelukkig hebben jullie mooi weer, hier leek het gisteren wel herfst, bliksem en onweer, bijna een uur zonder stroom en water, niet echt leuk meer! Vandaag onafgebroken regen, echt Hollands. Dus lieve mensen geniet lekker verder met z'n 4-en! Natte groet van ons

• 27 Augustus 2015 - 22:04

Gerrit & Stephanie:

Buonna Sera
    Wat gaan jullie snel! Besef dat jullie deze afstand in 15 dagen GEFIETST hebben.
    INCREDIBILE!!! Petje af .Geniet van het mooie Italie. Een prachtige
    Fietstocht verder. Ciao tutto quattro

• 27 Augustus 2015 - 23:24

Coby De Wit:

Hallo allemaal

Fijn dat jullie zo genieten van de reis. Het lijkt mij trouwens heel moeilijk om met een tandem te fietsen. Dat vind ik heel knap dat jullie dat doen, en dan ook nog bergen op. Ik ben een jaren geleden ook bij het Gardameer geweest. Met "Beter Uit" reizen. Een christelijke reisorganisatie. Heb er ook gezwommen. Jullie hebben wel geluk dat jullie daar zijn, ja, want hier is weer heel veel regen en ook onweer geweest. Vorige week was er ook een windhoos in Wierigerwerf. Die heeft een paar boerderijen vernield .Ik hoorde dat de stroom woensdagavond in Castricum ook een tijdje is uitgevallen door het onweer. Ik ga trouwens zelf 2 september op vakantie. Dan kan ik de mails pas weer lezen als ik terug kom.
    Carla, vergeet je niet de Paus de groeten van mij te doen, ha, ha.

Liefs van Coby

• 27 Augustus 2015 - 23:28

Erica:

Hoi buurtjes en de 2 vrienden, wat heerlijk te lezen dat jullie zo genieten! Trento is een mooie stad .
    Daarna het Gardameer, dat wordt smullen via jullie verslag.
    Even een vraag over de lekke banden, heeft m'n voorspraak bij de "reis Heilige" ook hierin goed gewerkt anders beperk ik me alleen tot onderhandelen voor goed en zonnig weer.
    Voor morgen weer een mooie tocht en leuke belevenissen. Pace e Bene! Erica.

• 28 Augustus 2015 - 10:12

Neef Pieter:

Veel bewondering en ontzettend jaloers.

• 28 Augustus 2015 - 11:20

Philip Van Eekeren:

Wat een fantastiche, en ook toch zware, tocht. Kan me voorstellen dat jullie genieten.
    Route in Oostenrijk en Italie ken ik zeer goed. Diverse keren gereden echter wel met de auto en heb daar diverse fietsers zijn rijden. Prachtige streek. Nog veel succes en plezier.

• 28 Augustus 2015 - 19:29

Bert Vermeulen:

Hee Kanjers ,fantastisch wat jullie nu weer presteren . Wat een mens allemaal wel niet doet op zijn ouwe dag . Veel sterkte en heel veel plezier .Het ga jullie goed .Veel liefs Bert .

• 29 Augustus 2015 - 21:49

Sander En Joyce:

Heerlijk lieve mensen zo mooi hoe jullie genieten zo brengen jullie toch een beetje zon terug in ons natte Nederland waar het vandaag ook heerlijk toeven was overigens en zelfs weer buiten hebben kunnen zitten. ook hier heerlijk aan de appelcider. Proost!

Sander en Joyce

• 30 Augustus 2015 - 12:46

Guus:

ik heb gisteren met de E8 meegedaan we moesten tegen limmen E4 we hebben 7-5 verloren maar ik heb 3 keer gescoord.
    ik vind het goed wat jullie doen en ik heb het ook op school verteld. hebben jullie al pizza gegeten??

groetjes guus

• 03 September 2015 - 15:05

Truus Lute:

Hallo allemaal, Annemieke wat schrijf jij toch mooie verslagen. Je ziet t allemaal voor je wat jullie beleven. Ik vind het echt klasse wat jullie doen. Nog veel reisplezier ! Groetjes aan jullie alle vier. Geniet van het heerlijke weer want hier vallen heel veel buien.