Verslag 4 - Reisverslag uit Langenargen, Duitsland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 4 - Reisverslag uit Langenargen, Duitsland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 4

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Augustus 2015 | Duitsland, Langenargen

Na een heerlijke rustige nacht die slechts verstoord wel door het gekrijs van een uilenjong, stapten we na een karig ontbijtje op de fiets. Bij de eerste Bäckerei deden we ons tegoed aan diverse lekkernijen en koffie. Goed gevoed vertrokken we voor de tocht die leidde over vele onverharde wegen met korte klimmetjes van 7 tot 10 procent. De rest van de tocht kenmerkte zich ook door heel veel vals plat wat, de nodige inspanning kostte. Het was de inspanning waard want de natuur was overweldigend. Na enige omwegen vonden we uiteindelijk een gasthuis in Säge. (Weil der Stadt) Ook daar een zeer vriendelijke ontvangst in een weliswaar eenvoudig onderkomen maar met een fantastische Biergärten waar we het plaatselijke voedsel ons heerlijk hebben laten smaken. We wisten dat de volgende dag ons een zware klim door de Schwäbische Alp zou wachten. De zwaarste rit tot nog toe. Gedoceerd hebben we de klim volbracht waardoor het eigenlijk nog meeviel ook. Daarna werden we beloond met een enorme afdaling door het dal. Al met al een schitterende dag. Inmiddels was het al 18:30 uur toen we in Sigmaringen op de stadscamping aankwamen. Zelfs toen hadden we nog de puf om in het stadje ons bij de plaatselijke Italiaan te laten verwennen. De nacht was wat onrustig door de jongelui die veel te diep in het glaasje hadden gekeken.
Vandaag 23 aug. Zijn we met een zeer bedauwde tent op pat gegaan richting de Bodensee. Weer een schitterend traject voornamelijk dalend met af en toe venijnige klimmetjes die ons af en toe toch de grootste moeite kosten. Een voorspeld onweer bleef gelukkig uit. In plaats daarvan werden we verrast door een plagerig regentje, waardoor we besloten een Gastenzimmer te bespreken. Daar zitten we nu aan de rand van de Bodensee in Langenargen. Morgen zullen we Oostenrijk binnen fietsen en zien we wel weer verder.

• 23 Augustus 2015 - 21:37

Hans En En Renée:

Hi bikkels.
    Zit ik net achter de PC komt er weer een verslagje binnen. Feest!! En de eerste grote mijlpaal zit erop. Rechtdoor bij Tubingen over de pas en strak door naar de Bodensee. Tussen de hopvelden door, dus laat je het bier smaken!
    Jullie zijn helemaal klaar de de Alpen met al die oefenklimmetjes als het het zo hoor. Morgen nog een vlakke etappe naar Feldkirch en dan de lucht in. Joepie. Geniet ervan

Hans en Renée

• 24 Augustus 2015 - 08:03

Carina:

Hè,globetrotters

Wat vindt ik het iedere keer leuk om jullie verslagen te lezen.
    Beter dan al die spam ,rekeningen en andere flauwekul.
    Op naar Oostenrijk ,minimaal even jodelen daar Henk!
    Tot jullie volgende verslag.
    Blaastoeter uit Warmenhuizen

• 24 Augustus 2015 - 08:41

Rian En Thijs:

Wat leuk weer! en wat gaan jullie snel of lijkt dat door de gewone beslommeringen hier gewoon zo? Wij krijgen er zelf gewoon zin in... Nou geniet van het prachtige Oostenrijk en doe vooral voorzichtig! Hier in Castricum gaat alles zijn gangetje, geen bijzonderheden. Veel plezier nog!! kus van ons vieren xxxx

• 24 Augustus 2015 - 09:53

Erica:

Hoi klavertje vier op de pedalen, wat gaat het goed en wat zien jullie veel mooie natuur. Heerlijk om de verslagen te lezen en zo mee te liften met de belevenissen. Veel plezier aan de Bodensee en in Oostenrijk.
    Geniet ervan, hartelijke groet van Erica.

• 24 Augustus 2015 - 10:54

Gerda Weener:

Wat een leuk verslag weer, ik kijk er echt naar uit! Wat een km leggen jullie af op een dag zeg, petje af! Nu door Oostenrijk dat zal ook weer prachtig zijn maar wel zwaar! Geniet met elkaar, warme groet van Dick en Gerda

• 24 Augustus 2015 - 10:55

Jan En Liesbeth:

Zo wat een belevenis zo'n fietstocht. En gezellig met z'n vieren.
    Ik print alles steeds uit voor ma, dan blijft ze goed op de hoogte, en kan ze alles rustig bestuderen :-)
    Genieten maar, we blijven jullie volgen
    lieve groet

• 24 Augustus 2015 - 11:25

Tonny Van Tiggelen:

Hoy, Annemieke, ik neem heel diep mijn pet voor je af. Ik heb altijd de pest gehad aan het fietsen op een weg met een langdurig vals plat. Wat jullie doen is echt fantastisch . Met die grotere klimmers zullen jullie wel geen 100 kilometer per dag maken denk ik. Stoer hoor. Ik word al moe als ik aan die klimmers denk. Succes verder, doei,doei,

• 24 Augustus 2015 - 13:54

Tineke Schneider:

alle foto,s bekeken, en reis verslagen gelezen! geweldig wat een doordouwers!!!!!

Jullie zijn haast door hoevelaken gekomen, mijn bed en breakfast was veel comfortabeler geweest dan de camping in Soest!!!!!
    Heeje, hele goede verdere reis allemaal, we blijven jullie volgen. sterkte en lieve groet van Wim en Tineke

• 24 Augustus 2015 - 14:11

Anna:

Tjee... ik zou het jullie niet na doen hoor fanatiekelingen! Wat een prachtige foto's! Heerlijk genieten en voorzichtig aan!

XXXX

• 24 Augustus 2015 - 19:09

Kees En Tine:

Weer genoten van jullie reisverslag voorzien van sfeervolle foto's ,extra leuk omdat het voor ons ook een heel bekend fietsgebied is!!
    Lekker genieten maar weer hè.

Groetjes Kees en Tine.