Verslag 3 - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 3 - Reisverslag uit Bruchsal, Duitsland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 3

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

20 Augustus 2015 | Duitsland, Bruchsal

Misschien hebben we jullie na ons laatste verslag in wat ongerustheid achter gelaten maar we kunnen jullie geruststellen. De twee lekke banden, met mecanicien Henk achter de hand waren slechts spelden prikjes in onze dagelijkse beslommeringen. Mede dank zij de voorspraak van Erica bij de heilige Clara is het weer fantastisch opgeklaard. Zelfs de ongelovige Henk was hier verbaasd over. Inmiddels hebben we de prachtige route langs de Rijn met stadjes als Koblenz, Bingen en Boppard achter ons gelaten. In St Goar overnachtten wij op camping Loreley Blick. We stonden aan de oever van de Rijn in verwondering te kijken naar de vele schepen die de grootste moeite hadden met de gevaarlijke bochten. s' Nachts sliepen we op het frequente ritme van de voorbij razende treinen. Aangekomen in Worms hebben we ons eerst verwend met een Italiaanse coupe. Gelukkig waren onze slaapplaatsen in de plaatselijke herberg gereserveerd zodat we de nacht niet onder de brug behoefden door te brengen bij gebrek aan campings in de omgeving. Een lekkere Thaise maaltijd sloot deze mooie dag af na 113 echte GPS km.
Voordat we vandaag op de pedalen stapten bewonderden eerst de bekende Kaiser Dom van Worms. Henk moest op de fietsen passen met veel plezier. In Speyer hadden we een lange stop met een bezoek aan een bekende Kathedraal. Omdat we niet eerder een geschikte rustplaats konden vinden belandden we uiteindelijk op een plaatselijke begraafplaats waar we in alle rust ons lunch pakketje konden nuttigen. Heel bijzonder. Na een rit van 100 km en enig zoeken en vragen zitten we nu op een kleine camping behorende bij een natuurvrienden huis.
De sfeer is hier huiselijk en het opgediende eten uitstekend.
Morgen verlaten we de vlakkere etappes en zullen we onze tanden in de eerste colletjes gaan zetten. Wie dan leeft wie dan zorgt........

• 20 Augustus 2015 - 19:39

Carina:

Lieve alle 4
    gezellig om jullie verslagen weer te lezen.
    we blijven jullie volgen
    dikke blaastoeter ook voor die ongelovige thomas!!!!

• 20 Augustus 2015 - 22:02

Gerda:

Gelukkig dat jullie nu beter weer hebben, ik had gewoon slapeloze nachten met het idee dat jullie nog steeds al die regen hadden.
    Fiets maar lekker verder, Ik vond 113 km wel heeeeeeel knap, maar het schiet wel lekker op.

XX Gerda

• 20 Augustus 2015 - 22:17

Ernest & Hilda:

Dag dauwtrappers!
    Ja, wel erg veel dauw, maar het warmere weer gaan jullie tegemoet. Hopelijk wordt het niet al te heet. Leuk om te lezen dat jullie er de tijd voor nemen om kennis te nemen van het culturele erfgoed, dat jullie onderweg tegenkomen.
    Een verrijking zal deze reis, ook als is het geen bedevaart, zeker worden!

• 21 Augustus 2015 - 11:27

Erica:

Dag fietsende kanjers, fijn dat het weer beter is, je hoeft niet in de Heilige Clara te geloven als je er maar vertrouwen in hebt. (ach ik heb nu eenmaal m'n relaties en doe daar m'n voordeel mee!)
    Speciaal voor Henk zal ik de H. Christoffel raadplegen dat de lekke banden beperkt mogen blijven.
    Geniet van al het moois op je weg en van heerlijk eten en drinken. Een mooie voortzetting en tot het volgende verslag.

• 21 Augustus 2015 - 12:25

Jaap En Margrit:

Wat een mooie reis zo langs de Rijn . Ik dacht nog misschien gaan jullie via St Goar .Wij hebben een nacht
    in het hotel Lorelei Blick gelogeerd op doorreis van Zwiteserland naar Nederland.
    Fantastische plek. Wij hebben bewondering voor jullie hoe je met alles omgaat.
    Gelukkig is het mooi weer geworden. Wij zijn aan het pakken. Zullen proberen om jullie mails
    te lezen onderweg en te beantwoorden.
    Groetjes en succes in de bergen.Bijtijds remmen.

Jaap en Margrit