Verslag 1 - Reisverslag uit Vlodrop, Nederland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu Verslag 1 - Reisverslag uit Vlodrop, Nederland van Annemieke Jurrjens - WaarBenJij.nu

Verslag 1

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

15 Augustus 2015 | Nederland, Vlodrop

Eerste verslag

Na vele bemoedigende reacties die we al voor ons vertrek van jullie konden verwachten vertrokken wij donderdag stipt op tijd ( 8:30 uur). Op onze route richting Amsterdam passeerden wij in Oostzaan een onheilsplek. Het bleek dat een Italiaanse toerist onder een cementwagen terecht was gekomen. Totale verslagen bij de omstanders. Hulpdiensten inclusief trauma heli moesten nog arriveren.
Even waren we weer bij de realiteit bepaald. Snel maar een kop koffie gehaald in Landsmeer met een eerste check van onze mobieltjes. Na 6 km kwamen we erachter dat Henk niet meer in bezit was van zijn mobieltje. Zou deze nog op het tafeltje liggen? Aanhanger losgekoppeld en als de bliksem terug. De tafel was na een half uur nog niet afgeruimd en het toestel lag nog op Henk te wachten.
In Amsterdam pakten we moeiteloos de start van de route naar Rome op.
Via het Gooi belandden wij in Amersfoort op Camping Duynpark Soest. De eerste 108 km hadden we toch maar even, met prachtig weer, afgelegd.
De nacht verliep minder rooskleurig. Tegen half 11 dreigde de tent met ons erin wegens de enorme windvlagen op te stijgen. Dit alles werd gevolgd door een enorme onweersbui die een dikke anderhalf uur duurde. Het terrein, inclusief de tent , was bedekt met minimaal 10 cm water en dan overdrijven we echt niet. De gevolgen kan je raden.

Ons humeur heeft hier beslist niet onder geleden want opgewekt en vrolijk vervolgden we met een "ietwat"natte bagage. Onze route liep over de winderige dijken van de prachtige Betuwe. Via Nijmegen en de Ooij polder zakten we af naar Limburg met als reisdoel Afferden aan de Maas. De natte tenten, die drie zo zwaar wogen, werden uitgepakt en de kleding kon in machines gewassen worden. Een heerlijk diner sloot deze memorabele ( woordje Ruud) dag af.
Na een verkwikkende nachtrust vandaag reeds om 8:00 uur op pad. De vaart zat er van het begin af aan goed in. Een eerst stop in Arcen waar de nodige proviand werd ingeslagen. In Venlo troffen we een uitstekend terras waar we ons te goed deden aan koffie met Limburgse vlaai. In Roermond was het inmiddels tijd voor de lunch. Vanwege het gebrek aan campings in deze streek zochten we onze toevlucht in Paarlo. De camping bleek opgeheven. Wel kregen we het advies het te proberen in Vlodrop bij Hoeve Moorsel. De ontvangst was allerhartelijkst. We kregen de beschikking over een complete keuken en een geweldig sanitair. Daarna snel de tentjes op gezet. Bij het slaan van Ruud zijn laatste haring gingen de hemelsluizen ruim open. Henk had iets langer tijd nodig en verscheen in de warme stal als een verzopen kat.
Nu zitten we gezellig om de keukentafel. Soep en koffie zijn voorradig en wat de rest van de dag en nacht zal brengen is nog even afwachten.

• 15 Augustus 2015 - 19:41

Anneke :

Hoi,

Hopelijk treffen jullie de komende dagen beter weer, zodat je alles lekker droog kan inpakken. Wij zijn er even niet, maar over 1 week pakken wij jullie reisverslag weer op, lfs, Ruud en Anneke.

• 15 Augustus 2015 - 20:27

Yolande Dekker:

Hoi dappere dodo's,

inmiddels razen de buien ook hier door Limmen, dus dat is wellicht een kleine troost....
    Het reisleven gaat niet altijd over rozen, dat is ook goed, beetje afzien maakt dat jullie de Paus straks bedanken voor de nog te ontvangen zonneschijn...wijsheid komt met de kilometers... HENKKK, seniormomentje??? Car, je ziet leeftijd zegt nietsssss..
    Ik heb de zonnegoden aangesproken, hoop dat ze luisteren... Veel plezier, ik geniet van deze verhalen,
    Limmense zoen, Yolan

• 15 Augustus 2015 - 22:30

Anneke:

Groene camping in Afferden???

• 15 Augustus 2015 - 22:36

Kees En Tine:

Pfffffff. nog maar nauwelijks onderweg en nu al zoveel beleefd……….dat gaat wat worden………
    Succes verder!!!

• 15 Augustus 2015 - 22:55

Gerda:

Wat een mazzel met het mobieltje, van af aan kan er niets meer fout gaan.
    Morgen hebben jullie vast een droge dag. Succes XX

• 15 Augustus 2015 - 22:57

Erica:

Tijdens een onweersknal in Castricum was m'n eerste gedachte bij jullie. Oei wat een belevenissen in zo'n korte tijd. Goed dat jullie zelf de zonnetjes op je pad zijn. Een zonnig vervolg van de reis!!

• 15 Augustus 2015 - 23:47

Herman En Marga:

Kanjers en echte vechters zijn jullie!

• 16 Augustus 2015 - 09:30

Jaap En Margrit:

Wat een begin!! Natter kan bijna niet!! Petje af voor jullie allemaal!! Goede reis verder!! xx

• 16 Augustus 2015 - 12:36

Gerrit&Stephanie:

Beste sportievelingen
    Als we buienradar moeten geloven hebben jullie vandaag een heeeeele natte dag.
    Hopelijk duwt de noorde wind jullie snel richting de zon.We leven met jullie mee!
    HOU VOL!
    Een groet uit Limmen.

• 16 Augustus 2015 - 12:40

Jan & Annet:

Jeetje wat hebben jullie alweer veel beleefd en vuurproeven doorstaan! Tip voor Henk: Laat die sleutels, mobieltjes, zonnebrillen ect in je kontzak zitten!!!!! Zit misschien niet lekker maar je hebt er later wel plezier van! Nou bikkels hele goede voortzetting van jullie reis en we zien uit naar het volgende verslag!

• 16 Augustus 2015 - 21:58

Ernest & Hilda:

Als de ramp niet erger wordt zullen jullie een voorspoedige reis hebben. Jullie trappen dus vrolijk verder, chapeau!
    Veel plezier, we volgen jullie op de digiatel kaart!

• 17 Augustus 2015 - 07:58

Philip:

Laat je niet door een buitje op de kop zitten. Iets harder trappen en je bent zo weer op temp.
    Weersvoorspelling voor komende dagen zien er prima uit.
    Succes en toch veel plezier. Blijven je volgen

• 17 Augustus 2015 - 13:11

Tonny Van Tiggelen:

hoy, jongelui! Ik vind het maar een prestatie hoor wat jullie samen doen.Het is wel lekker dat jullie met zijn vieren zijn. Kun je er met elkaar lekker over lachen. Nog heel veel plezier en succes. Knap is het zeker.Doei,doei,